info@ufrad.org         +90 212 599 17 84

UFRAD Haziran Ayı Yuvarlak Masa Toplantısında "MARKALAR ve AVM"

 

Green Park  Hotel’in ev sahipliğinde gerçekleştirilen ‘Markalar ve AVM’ler: Kazan-Kazan Modeli’ konulu Haziran ayı Yuvarlak Masa toplantısına KDM Alışveriş Merkezleri Kiralama ve Yönetim Danışmanlık LTD. ŞTİ. Genel Müdürü Murat İzci ve firma yetkilileri konuk oldu.

Toplantıda AVM'lerin başlangıcı, bugünü ve 2014'e kadar projeksiyonun yanı sıra AVM kiraları nasıl değerlendirilmeli, kim girmeli, kim girmemeli? AVM ziyaretçilerinin artırılması için önlemler, kiracılara düşenler ve AVM kira sözleşmelerinin bağlayıcı yanları, girerken ve çıkarken yaşanan sorunlar tartışıldı.

 

 

Toplantının açılış konuşmasını yapan UFRAD Genel Başkanı Dr. Mustafa Aydın AVM’lerle Franchising markalarının her zaman birlikte çalışmaya bağımlı oldıklarını ve karşılıklı kazan-kazan modeli ile bu çalışmaların yürümesi gerektiğini belirtti. AVM’lerin her geçen gün hızla arttığı ülkemizde markalarımızın yatırım yaparken dikkatli olmaları gerektiğini belirten Aydın, doğru yapılmayan yatırımların markalara zarar verdiğini dile getirdi.

2012 yılında AVM’lerin 50 milyar dolar ve 500.000 istihdam sağlamasını beklendiğini dile getiren KDM AVM Genel Müdürü Murat İzci, “Kısa süre içinde büyük şehirlerimizde kişi başına düşen AVM alanı, Avrupa düzeyine ulaştı. Küçük şehirlerimizin hemen hepsi AVM ile tanıştı. Son 20 yılda alışveriş merkezleri Türkiye’nin perakende ortamını kökten değiştirdi. Tüketicilere konforlu ortamda, zengin marka seçeneği sundu. Ailece hoş zaman geçirilen, alışveriş yapılan buluşma adresleri oldular. Dünya markalarının her yere girmesini, yerli markaların hızla gelişmesini sağladılar. Her gün onbinlerce insanı ağırlıyorlar. Artık perakendenin yatırım yapan, promosyon yapan, müşteri çekmek için uğraşan, başardığı zaman da kira gelirlerinden ödülünü alan bir sahibi var. Şehirlerde yerel yöneticiler teknik ihtiyaçlarına odaklanmışken, insanlara yaşanılacak ortamlar sunma konusunda AVM yönetimleriyle rekabet etmesi mümkün değil. Alışveriş merkezleri giyim markaları için nasıl sağlam zemin oluşturduysa, yiyecek markalarının gelişmesinde de önemli rol oynayacak”  dedi.

Daha sonra katılımcıların sorularını yanıtlayan Murat İzci’ye Genel Başkan Dr Aydın,  katılımları ve sunmu için UFRAD plaketi takdim etti. Toplantı Green Park Hotel’de akşam yemeği ile sona erdi.