info@ufrad.org         +90 212 599 17 84

22 MAYIS UFRAD YUVARLAK MASA TOPLANTISI

UFRAD’ın aylık düzenlenen yuvarlak masa toplantısında Franchise sektörü için çok önemli üç konu tartışıldı. Genel Başkan Mustafa Aydın’la birlikte katılımcılar konuyla ilgili görüş alışverişinde bulundu.

UFRAD Yuvarlak Masa toplantısı 22 Mayıs 2014 Çarşamba günü İstanbul Aydın Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Yuvarlak Masa toplantı gündeminde, yurtiçi ve yurtdışında doğru yatırımcıya ulaşma stratejileri, fuar öncesi markaların yapması gereken hazırlıklar,  internet ve sosyal medyanın franchise sektörüne olan faydaları ile ve kullanım şekilleri konuşuldu.

Açılış konuşmasını UFRAD Genel Başkanı Dr. Mustafa Aydın’ın yapması ile toplantı başladı. Mustafa Aydın, sektörlerin sıkıntıları, yeni trendler, beklentiler, yeni imkanlar ve fırsatlar, olumlu / olumsuz tüm tecrübelerden bahsetti. Mustafa Aydın, doğru franchisee ulaşmak için neler yapılması gerektiği konusunda görüşlerini açıkladı. Aydın, “Doğru hamle için öncelikle ülkelerin hukukunu bilmek gerekir. Romantizmle ekonominin bir arada yürümediğini bilmemiz önemlidir” şeklinde konuştu.

İlk olarak, Franchise Danışmanı ve TAB Gıda/ Burger King Franchise Müdürü İlhan Erkan; doğru franchise’a nasıl ulaşılır konusunda bilgi verirken, uluslararası markalaşmanın önemi ve izlenilecek yollar hakkında düşüncelerini açıkladı. Erkan, “Markanın geliştirilmesi için zaman, tecrübe ve altyapının sağlam olması gerekir. Unutmayalım her malın bir bedeli var ancak biz bilgiye para vermeyi sevmiyoruz” dedi.  Konuyla ilgili katılımcılar da düşüncelerini açıkladı.
Jag Club Genel Başkanı Ahmet Polat ise  konu ile ilgili görüşlerini açıklarken, markası Jag Club’ın izlediği stratejileri ve projelerini anlattı, yurtdışında markalaşmanın önemini vurguladı ve firmasının bu konudaki başarılarından bahsetti.

Bu konuşmanın ardından, Fuar öncesinde, fuara katılımcıların ve sahiplerinin neler yapması gerektiği konusunda Medya Force Genel Müdürü Aycan Helvacıoğlu bilgi verdi.

Helvacıoğlu şu görüşleri ortaya koydu; “Fuarlar için özel standlar ve tasarımlar yapılması şarttır. Ayrıca yatırımcı ile ilişkilerin sağlam tutulması önemlidir. Fuara katılırken, Basın bültenleri, kampanyalar ve tanıtım filmleri yapılması gerekir.” diyerek konunun önemini vurguladı.

Başkan Mustafa Aydın ‘da konuya ek olarak standların net anlaşılır olması, fuarla beraber çalışmanın önemini ve en önemli konu olarak da işin başında durulması gerektiğini şu sözlerle ifade etti; “Bu işe bir sahip gerek, oğlu değil baba gerek.”

Toplantının son gündem konusu olan Sosyal Medya ve Sosyal Medya Mecralarını Franchise sektöründe nasıl etkin hale getirebileceğimiz hakkında Pergel Yayınları Genel Koordinatörü Gürkan Donat bilgi verdi. Donat, Sosyal medya yönetimin önemini vurgularken hitap edilecek kesime yönelik kampanya çalışmaları yaparak, doğru yerde doğru zamanda sosyal medya araçlarını kullanmanın hızlı ve sağlıklı bir geri dönüş oluşturup, bu sayede firmaların sosyal medyada takipçilerini ve müşterilerini kendilerinin oluşturabileceğini bunun da en sağlıklı yöntemlerden biri olduğunu söyledi.

Sosyal Medyayı en etkin kullanan kişilerden biri olan Dr. Mustafa Aydın ise, bu konu hakkında firmaların neler yapması gerektiği ile ilgili bilgi verirken, Franchise alanında uluslararası bir marka olabilmenin temel kuralı olan farklı dillerde markayı tanıtmada web sitesinin rolünün büyük olduğunu ve en az iki dilde yayınlamak gerektiğinin üzerinde durdu.